Boxhyra med full skötsel?

R

RussPuss

Antar att det är en vanlig fråga men nu undrar jag ändå vad som är vanligt att ta vid den här typen av inackordering. Bor tio mil norr om Stockholm, nybyggt stall med bra luft, sadelkammare, foderkammare, täckesrum, dass. Box 4*3 m. Spån, halm, torv tillkommer i hyran beroende på åtgång. 3 fodringar+ fri tillgång på halm, 12 kg hösilage á 1,50 kr kg per dag. Kraftoder ingår. Täckesbyten, in och utsläpp, mockning mm allt ingår i hyran. Ägaren kommer då hon ska rida eller då hon har lust (en kompis). Vad är rimligt att ta? :confused:1000-1500 jag kommer nämligen lägga en del tid på den här hästen + att jag ansvarar för foderstat, medicinering mm.

Cissi :bump:

För 1650:- får jag mocka och sköta min häst själv...
Ska du göra "allt" ska du nog ta bra mycket mer än så, MINST 2000:- iaf! :cool:

Kanske 1700?

Jag har stått i Norrtälje under liknande förhållanden, betalade då 1500 utan mockning, ca. 2000 med. Det var helt okej priser tycker jag.

I mitt förra stall tog dom 1000:-/mån inkl all mat, utsläpp och spån. fast det var på landet. I sthlm trakten är det väl ruskigt dyrt har jag hört. :(

Hej jag tycker att du är ruskigt billig om du tar mindre än 2000 kr/mån. I Helsingborg på norra sidan så går boxhyrerna på 1050 kr/mån i kallhyra. Och då ingår bara boxen + el,vatten. Resten får du fixa själv... :eek:

Jag måste flytta till Norrtälje.......... :crazy:

Eller bort från Stockholm ö h t.
Kallhyra på 1200, hej och hå.
2 hästar.
Men sen har vi spån, foder, allt..
6000:-/ månaden blir det för mig just nu.
Dyrt? Skoja inte. :crazy:

Ingen som har 2 billiga boxplatser över va? :D :angel:

Man betalar nog gärna mer för att få det man vill ha, dock funkar inte det med hur många hästar som helst.
Hade vi råd skulle vi säkerligen oxå stå på liknande stället, Bromma eller Fågelbro. Önsketänkande :p

Jag är glad att jag bor 1,5 mil från helsingborg då betalar jag 1300 med allt :D

va!? :eek: 3000 i kallyra?! var i jissenamn står du uppstallad? visserligen är jag ju van vid stockholmspriser men detta lät vääl saftigt! :crazy:

Jag hyr just nu stallplatser för 2000kr - mockning och extra foder. Om det är fullskötsel så borde det väl kosta mer än 2000kr iaf.

Du kan nog ta mer än så, nu vet jag inte vad hyrorna ligger på ungefär hos er men här intill Sthlm där jag bor kan kallhyra ligga på 1500 (fast det är ganska dyrt här där jag bor) Men om du ska ha mkt ansvar för hästen så får du väl räkna på vad det kostar dig att ha hästen så 2000+ :confused:

Jag har precis varit och kollat på ett stall där hö/hösilage, halm, havre, korn, fodringar, in + utsläpp.
1500kr/mån för en ponny

Jag tror att du kan ta MINST 2000kr/mån....MINST!!!!

//Becky

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 814
Senast: Zamira
·
Anläggning Hej! Snart bär det av till nyinköpta gården... funderar på detta med inackorderingar. (vi måste ha tillstånd från länsstyrelsen - jag...
Svar
17
· Visningar
4 976
Senast: CK
·
Anläggning Nu kommer här en hel drös med frågor :D Hur vill du helst ha en stallhyra? A) XXXX:- inklusive hur mycket som helst av foder...
Svar
14
· Visningar
2 235
Senast: Ellyne
·
Hästmänniskan Jag sitter och klurar lite på olika affärsideer. Kan ni söta rara bukefalister hjälpa mig göra en marknadsundersökning. Vad jag...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: AKB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama