Sv: Boxholm?

LitenIsa skrev:
Så om man blir lite för varm när man rider kan man alltid ta sig ett dopp i bäcken då ;)
Jag kan ju säga att jag har gjort det då... :smirk:
Rekommenderas inte, jag hade dysmak i munnen hela vägen hem. :mad:

Annars är det en ganska fin bana, det enda jag inte gillar är att det är så f*rbaskat mycket insekter överallt, inte så kul i dressyren om man har en känslig häst.

Verkar som att det är en trevlig banan om man bortser från bäcken då ;)

Ska bli spännande och se hur min häst reagerar där ute. Får preparera oss med myggspray och rida så det ryker. Är ju faktist en av få tävlingar som ligger inom rimligt avstånd (Sambon som bestämmer avståndsbiten eftersom han åker på att köra).

LitenIsa skrev:
Vad var det som gjorde att den inte var rolig då? Var den klurig eller?

Hopp-banan är byggd på en gammal vall... :crazy:
vilket innebär stora grästuvor och annat dylikt. Samt att det lutar lite trevligt :smirk:
Annat man kan stöta på ät mullvads-högar å sånt.

Men jag vet inte om dom har lagt banan på nått annat ställe nu om åren för det är ju ett tag sen jag va där. Flera år sen närmare bestämt jag va aktiv inom FT...

Jag har hoppat på flera olika ställen när jag ridit Boxholm så det är nog lite olika.

LenaH skrev:
Jag har hoppat på flera olika ställen när jag ridit Boxholm så det är nog lite olika.

Jo dom kanske har gjort om det nu, men de gånger jag varit där så har det varit på andra sidan vägen (asfalten) på vallen där.

Hoppningen var på vallen förra året.. :crazy:
Just det :idea: Kom i tid förr dressyren går en bit ifrån parkeringen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 489
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 248
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 643
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka