Boxholm 1*

FH2013

Trådstartare
Hej hej! Hur är det med Boxholms 1* bana? Svårigheter? Tänk på? Tittade på bilder på youtube - hur många vatten har dom? Tack för tips, råd och erfarenheter!!:bow::bow::bow:

Sv: Boxholm 1*

Dom har två vatten, ett som kommer tidigt i banan o ett i slutet. Banan går först ute på ett fält o sen inne på en slinga i skogen. Finns väl några trickiga hinder där inne, har för mig att både coffin o nån kombination har ställt till en del. Det är ju lite slingrigt i skogen o även lite mörkt här o där.

Har för mig att banken där man hoppar in och ut ur ett betongrör är med i *-klassen, men jag kan ha fel... Direkt efter är det ett smalhinder i form av en ost. Min häst trodde hon skulle dö första gången hon fick se det där röret. Jag tycker också det är lite läskigt :).

Haha, det där såg verkligen lätt ut. Gäller att man har en häst som inte är så klaustrofobisk av sig med andra ord. Min är ganska rädd om huvudet (är man drygt 180 cm hög så är man van att få akta huvudet både här och var) så det kanske har med det att göra. Hon tog typ 5 min på sig att hoppa in i röret, och fick där lite halvt panik eftersom det ekade, så hon vågade knappt röra sig :P.

Finns lite bilder där på Lundsbo Ridcenter på Fb. Tror alla kan se sidan.
Det finns 2 vatten (bäck i ravin), det ena med skyjump innan i backen ner i bäckravinen.

Röret hoppas i alla fall på träning utan större problem. Min 4 åring har hoppat det i år. Osten efter fungerar om man tar det lite lugnt i röret så man droppar lite lugnt ut.

De har en sunken road inne i bokskogen men den brukar hoppas bra.
Någon större stenmur finns också men banan hör nog inte till de tuffaste hindermässigt, däremot svårt att hinna inom tiden.

Liknande trådar

Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 576
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 203
Senast: Thaliaste
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 310
Senast: hamilton1
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur