Sv: Bourbon

Vi har två, Jag har en 4 åring e. Bourbon, knäpp som unghäst fantastisk som 4 åring fick 998 på exteriör men lite sämre på gång, Nu har hon mkt bra trav med mkt bra bakben!
Den andra är 3 år lika knäpp som unghäst men kanon att rida med mkt bra gång + för traven!
Jag kan rekommendera Bourbon, han är en förädlare av stora mått + en typförbättrare

Jag har en 2½ åring efter honom.
Väldigt vacker och rör sig mkt bra.
Hon var tuff som yngre och ifråga stätter en del.
Men om det kommer från Bourbon eller mödernet eller att jag varit otydlig är svårt att säga.
Hon är väldigt trygg, cool och orädd.
Snäll och kelig.

Hon har en helsyster som är 3½, hon var också, bynglig som yngre, men är lättsam i dag.
Hon löshoppar lätt 140 cm, och har en mycket bra skritt och trav.

Jag håller med "bynglig" som yngre men väldigt snäll, orädd och trevlig nu!
Min 4 åriga Bourbon sto blev surrogat mamma till mitt ridponnyföl som blev moderslös, hon har visat prov på en otroligt tålamod med detta föl!

Jag har lagt ut några bilder på Gnägg som visar mitt Bourbonsto.
"Första tömkörningen med unghästen"

Min förra arbetsgivare som fött upp många halvblod sa att fölungen efter Bourbon-Bernstein var det mest envisa föl hon nånsin haft... det tog en evighet att få in den i transporten när märren skulle till stationen.

Så det kanske finns en del likadana då...

Thera skrev:
Min förra arbetsgivare som fött upp många halvblod sa att fölungen efter Bourbon-Bernstein var det mest envisa föl hon nånsin haft... det tog en evighet att få in den i transporten när märren skulle till stationen.

Så det kanske finns en del likadana då...

:rofl: :rofl:

Min är Bourbon - Bernstein.

:rofl:

Min har aldrig varit svår, gått in i transporten först som föl, jag kunde lasta sto o föl själv och hon är extremt posetiv, men bånglig stark och var som unghäst otroligt stökig! MEN POSETIV. Nu är hon världens snällaste.

Rodde skrev:
Min har aldrig varit svår, gått in i transporten först som föl, jag kunde lasta sto o föl själv och hon är extremt posetiv, men bånglig stark och var som unghäst otroligt stökig! MEN POSETIV. Nu är hon världens snällaste.

Exakt så kan jag beskriva min med. Aldrig envis och svår, men självsäker och just "bånglig"

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 447
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit