F

Fantasia

Hur många vaccineringar krävs, innan hästen har ett fullgott skydd? Vad kostar det ungefär?:)

Sv: Botulism

Har för mig att jag betalade 350 typ per spruta. Tror att det var 2 uppvaccineringar och sen en gång per år men där är jag osäker.

Sara

Det krävs 3 vaccinationer med 4 v mellanrum, därefter ny vaccinering varje år.

Kostnad beror på, vilken veternär du använder- om ni är flera i stallet som samlar ihop flera vaccinationer vid samma tillfälle, eller om du åker till klinik. Det jag kan säga är att själva vaccinet är lite dyrare än influensa-vaccinet. influensa ligger på ca 110-130 + moms, medan botvax-vaccinet ligger på 170 + moms. Och där till kommer framkörning, resa + arvode... Brukar hamna för en häst på ca 5-700 kr beroende på resväg (för en vaccination)...

Hej! Det är 3 sprutor som gäller. Det ligger runt 300 kr/spruta ex omkostnader så som transport och bensin.

Hej

Min häst har fått den första sprutan nu, då vi var på klinik. Så ska vänta 4 veckor till nästa. men nu är det så att vi ska på återbesök om 3 veckor. Tror ni hon kan få den 2:a sprutan då eller måste det just gå 4 veckor?

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Mearas
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 129
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka