Sv: Botulism!

Vi har med en duktig bonde, men det garenterar ju inte att det kan bli bakterier i höet, fast risken minimeras ju!

Vi har inte vaccinerat våra hästar, men funderar på det, och vi skulle ha gjort det med, men just då hände det en sak som gjorde att vi har skjutit på det.
 
Sv: Botulism!

ALLA: bakterien heter inte botulismbakterie utan Clostridium Botulinumbakterien kan börja bilda ett toxin som orsakar Botulism..

man ska väl kunna uttrycka sig riktigt i fackspråket? dessutom är det flera som lär sig av denna tråden så alla tjänar på att utrycka sig riktigt..
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag brukar ha småbalshö som räcker i princip hela vintern, men i år har det gått extra mycket, dels pga fler hästar, dels pga av vädret...
Svar
10
· Visningar
3 248
Senast: L8P8
·
Foder & Strö Hästen är tunn, på gränsen till mager. Hon står på lösdrift och de andra hästägarna vill bara ge 7 kg hö/dag (Islandshästar). Jag kan...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 540
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Gör alla det? Hur stor är risken att ge hösilage om man inte vacc? Jag har en häst sedan många år som jag "så klart" vaccinerat mot...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
10 338
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Behöver lite råd om mitt hösilage :) Förra året så lyckades min fodergubbe pricka in att slå, torka och plasta balarna mellan alla...
Svar
15
· Visningar
5 879
Senast: trollmamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ramla av varje uteritt?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp