P
Phorsytia
Jag har haft min häst nu i ett år och dags att vaccinera mot hästinfluensan och sånt.. Hos förra ägaren gick hon på hösilage. När hon flyttade till mig gick hon först på hö och nu när jag bytt stall har hon åter igen börjat på hösilage.
Nu när jag sitter och bläddrar i papprerna ser jag att hon aldrig varit vaccinerad mot botulism. Jag som får en smärre chock och skäms otroligt eftersom det är helt mitt fel om hon hade dött..
Men nu blir det så klart att jag måste vaccinera henne mot det!
Men hur många vaccinationer behövs det på grund vaccinationen?
Ville bara veta eftersom jag måste prata med vetrinären om detta och inte har beställt tid eller nåt..
Vaccinerar inte ni era hästar mot det? trodde det var jätte viktigt när man använder ensilage och hösilage. Jag bör väl vaccinera?
Nu när jag sitter och bläddrar i papprerna ser jag att hon aldrig varit vaccinerad mot botulism. Jag som får en smärre chock och skäms otroligt eftersom det är helt mitt fel om hon hade dött..
Men nu blir det så klart att jag måste vaccinera henne mot det!
Men hur många vaccinationer behövs det på grund vaccinationen?
Ville bara veta eftersom jag måste prata med vetrinären om detta och inte har beställt tid eller nåt..
Vaccinerar inte ni era hästar mot det? trodde det var jätte viktigt när man använder ensilage och hösilage. Jag bör väl vaccinera?