Böter för hästägare i Helsingborg

Sv: Böter för hästägare i Helsingborg

De borde ju beslagta hästarna med! Om de gjorde ett besök 2007 och nu 2010 och det inte har förbättras på 3år måste ju hästarna ha ett litet helvete hos kvinnan. 7000kr:- är väldigt, väldigt lite i mina ögon.

Samtidigt vore det bättre om det fanns andra sätt att straffa. Om man ponerar att pengabrist ligger bakom detta så lär inte hästarna få det bättre av att ägaren blir 7000 kr fattigare. Jag tycker hästarna ska tas därifrån genast, plus böter. Hur kvinnans ekonomi ser ut efter att hästarna fått komma därifrån struntar jag i. Men nu vet jag ju inte ens om det är orsaken. Och varför vänta 3 år med återbesök till ett ställe som har brister?

Jag håller med. Att vänta 3 år låter ju bara idiotiskt. Borde finnas regler som säger att återkoll ska vara inom säg 1,3,6mån beroende på hur allvarligt det är.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets disciplinnämnd har sagt sitt. Den sedan en tid avstängde läraren på en riksanläggning är skyldig till...
Svar
13
· Visningar
2 456
Senast: Dopy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trots upprepade anmärkningar har inget gjorts för att åtgärda den låga takhöjden i stallet. Dessutom trotsar hästägaren tidigare förbud...
Svar
14
· Visningar
2 319
Senast: Shaggy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det tog mig 5 år att återfå beviljad färdtjänst trots att jag hade haft det flera år efter hästolyckan. Jag återfick mitt körkort...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama