BoT fråga igen...

Sv: BoT fråga igen...

Jag har hört och blivit rekomenderad att vänja hästen långsamt med BoT, Så jag började att lägga på mitt ryggstycke i några timmar för att sedan öka hela tiden, sedan hade hon på sig det dygnet om.

Okej, så bra!

*host* Mamma har just lärt sig att man INTE ska ha på nackvärmare för länge. Hon klagar över ännu mer nackont nu :smirk: :p.

Jag har också hört att det är bäst att vänja dom vid det ganska långsamt, typ en timme åt gången och sen öka.

lindaplutt skrev:
Jag har också hört att det är bäst att vänja dom vid det ganska långsamt, typ en timme åt gången och sen öka.

Precis så ligger det till!!:bow: :bow: så riktigt, så riktigt!;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 931
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka