Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

limona

Trådstartare
Snälla ge mig tips om hur jag kan hitta min katt igen. Vad som helst!!! Jag griper efter minsta halmstrå!

Själv är jag utomlands på semester :cry: och mina katter är hos föräldrarna i sommarstugan. De har varit där hela sommaren, och är det varje år. De älskar det, på norra Öland precis vid havet och jag brukar alltid tänka att här kan det inte hända katterna något. Närmaste bilväge ligger mer än 4 km bort. Vi känner alla grannar och de är få. Det finns inga hundar som är dumma mot katter. Det är rena landet, sjöäng, hav, lite skog, några sommarstugor. En bondby med några gårdar men det är 2-3 km upp till dem. Kitty är borta sedan i fredags natt. Då hade hon följt efter min syster hem som har en stuga 800 m från mina föräldrars stuga. Troligtvis för att min syster påminner henne om mig, hon är väldigt präglad på mig.
Hon hittar hem därifrån utan problem. Jag har varit hos mina föräldrar hela sommaren tills för en vecka sedan, och Kitty brukar gå ganska långt. Sitta ute i fälten och jaga. Men hon är aldrig borta ett helt dygn. Vad kan man göra? De letar och ropar varje dag, kollar med grannar och i alla bodar och förråd, jag har polisanmält det.

Älskade lilla Kitty KOM HEM!!
 
Sv: Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

Sätt upp lappar och prata personligen med alla som bor i närheten så att de håller utkik. Lägg in en annons med bild på Blocket (under "Efterlysningar") för säkerhets skull. Be din familj leta otroligt noga i alla stängda utrymmen. Finns det sommarstugor, bodar, uthus och liknande i området är risken stor att hon blivit instängd av misstag någonstans och det är inte säkert att hon kommer fram eller svarar bara för att man ropar eller öppnar dörren och tittar in.

Jag hoppas att katten snart kommer tillrätta!
 
Sv: Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

Tack, det hade vi inte tänkt på, att leta ordentligt i bodarna. Känns hopplöst att inte vara på plats och leta själv även om mina föräldrar gör allt de kan. Mamma har tom ringt ett " medium" fastän vi egentligen tycker sånt är trams.

Kan räv ta katter...? Det är en frisk, stark och ung katt (3 år) Mycket smart och ute van.. Dominant till sättet mot andra katter.
 
Sv: Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

Tack, det hade vi inte tänkt på, att leta ordentligt i bodarna. Känns hopplöst att inte vara på plats och leta själv även om mina föräldrar gör allt de kan. Mamma har tom ringt ett " medium" fastän vi egentligen tycker sånt är trams.

Kan räv ta katter...? Det är en frisk, stark och ung katt (3 år) Mycket smart och ute van.. Dominant till sättet mot andra katter.

Jag tror att räven är en väldigt ovanlig orsak till att katter försvinner. Den kan säkert ta en katt, men en fullvuxen, frisk katt kan försvara sig rejält med både tänder och klor och klättra i träd, så det är verkligen inte något lättfångat byte.
 
Sv: Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

Hon är tillbaka!!!!!!!! Satt på terassen plötsligt! Oskadd och tillsynes helt ok, men HUNGRIG.

Tack och lov :love:

Har beställt en pejlare till henne..fast frågan är om jag vågar låta henne gå ut igen, iallafall tills jag är hemma...
 
Sv: Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

Skönt att höra!

Apropå räv, så ja de kan ta katter. Andra kattdödare är vissa jordbruksmaskiner, är själv helt kass på vad de heter, men fler än en katt har hamnat under dessa när fälten ska brukas... :/
 
Sv: Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

Räv och lo är nog faktiskt mer vanligt än man tror, att de tar katter.
Maskinen du tänker på är förmodligen tröskan. Den skördar inte bara säd utan många liv.

När man slår gräset på våren ligger många djur illa till med, speciellt rådjurskid. Hinner jag så brukar jag strosa av vallen med hundarna innan gräset slås, har hittat ett par kid som jag försiktigt flyttat så dom slipper dö.
 
Sv: Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

Vi har sett räv runt stugorna ibland så jag oroade mig för det. Men det finns otroligt gott om harar, sorkar och rådjur så jag antar att räven inte ger sig på katterna i första hand.
Min brors katt försvann på samma ställe för snart tre veckor sedan dock, och han har inte kommit tillbaka :( Han är iof inte lika van vid att vara där som mina katter och troligtvis trivdes han inte med mina tre, trots att de till synes kom helt överrens.
 
Sv: Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

Jag gillar lyckliga slut.

Själv har min äldre katthona precis kommit hem efter att ha varit borta i fem dagar. Vi hade precis tagit hem en katt från katthem och det tog Madame som en kränkning av det grövre slaget. Hon gick ut, försvann och valde att lufsa hem i regnet först nu på eftermiddagen. Efter ett gott skrovmål ville hon kila ut igen, men jag vägrade. Nu har hon lagt sig någonstans i huset och sover ut ett par timmar.
 
Sv: Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

Vad skönt! :love:
Tyvärr är det ju rätt många faror som lurar för utekatter, fordon, alla typer av rovdjur, människor o.s.v :(
Hoppas ni får ett fortsatt fint liv tillsammans! :love:
 
Sv: Bortsprungen älskling, går i tusen bitar!!!

Så skönt! Vår kisse försvinner i bland någon dag och man blir så himla orolig efter ett tag. Vet att han är "street smart" men det finns många faror för en kisse. Härligt med ett lyckligt slut på ert drama.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp