Bortsett från hö...

O

OX_Arab

Har en liten fundering:confused: Bortsett från höet vad skulle ni ge ett arabsto på 5 år som är dålig i hull och utan muskler? Har hösilage men har inte analyserat pga att det är sista balen, ska analysera nästa silage köp.

Sv: Bortsett från hö...

Hejsan! Jag kan rekomendera Krafft Groov om hästen är svår att få upp i hull, den innehåller mer protein, fett och fibrer. Den innehåller också mer skonsam energi. Kornkross kan också vara bra, men en del hästar kan vara överkänsliga mot det så det får man ge lite försiktigt. Olja är bra att ge också. Men grovfodret är det allra viktigaste för en häst som har svårt att lägga på sig. Så ge ordentligt med hö i första hand. lycka till! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat