Bortlottad?

Jajemen! Just nu är det dressyrträning (till det mkt komplicerade programmet :D) som gäller, hopphästen vet inte om han är helt överens med mig om att han ska gå runt i massa krumelurer & se tjusig ut.. ;)

Ända från ön ?? Ågesta är ju en av de närmaste tävlingar vi kan åka till :D :banana:
Jag fasar då för terrängen :crazy: Låter kanske lite konstigt när man rider flt men just nu är han VERKLIGEN inne i en trotsperiod!!! (Han är ju värre än jag när jag var som mest upprorisk :crazy: )

Ja, nu är dessutom halt också. Veterinären gav honom startförbud i helgen så nu ska han in på kliniken och gås igenom ordentligt! Hade bara den svarta damen varit riden lite mer än skrittad till och från seminstationen så... ;)
Nej nu får Paddy axla det stora ansvaret att bli "första häst" undrar om hans nerver klarar det, kanske är bäst att inte tala om det för honom :D Förhoppningsvis får jag byta till debutant, annars är det bara att köpa läget och göra debut i lätt, han får ju starta det i alla fall.

Japp det gjorde jag :D Någon som vet hur det gick för mig :confused: Vi var tvugna att åka eftersom vi skulle till båten. Hur gick det för er? Jag startade typ tio över åtta, min vanliga tur :crazy:

Du blev plac (kommer inte ihåg exakt placering). Resultatet kommer upp i veckan på hemsidan. Kontakta någon på Ågesta så du kan få din rosett, plakett & pris från Eko!!! El PM:a mig.... (jag satt i sekretariatet hela dagen.....)

/Maria

....och jag min dumma :devil: MISSADE två hinder i terrängen och blev utesluten. :mad: :o :cry:
Hade kommit på en 7:e placering under förutsättning att jag hade blivit felfri i terrängen, vilket jag var också. Förutom de två hinder jag missade då förståss. :angel:
Grymt besviken! :cry:
Men vi hade tre kanonritter så jag var supernöjd med Günther ändå. :)

9:an och 10:an. :(
När jag kom upp där på kullen så var jag helt desorienterad. :confused: Jag visste att jag hade missat något hinder men jag visste inte vilket. 11:an kände jag igen så jag hoppade den.
Till saken hör att det var ju inte heller några svåra hinder jag missat (stock och en grav), så med största säkerhet hade jag klarat dem också.
Kändes riktigt förargligt när jag läste resultatlistan sedan och konstaterat att jag kunde kommit på en sjundeplats och till och med kunnat kosta på mig lite tidsfel.
Nåja, det var knappast hästens fel i alla fall...... :o Han är en riktig klippa. :love:

Nä, Günther var så modig och duktig. :love:
Det var bara hans andra start i terrängen, men han visste på direkten vad han skulle göra. ;)
Och gladare häst fick man nog leta efter när han insåg att han hade kommit dit för att gå terrängen. :p
Jag tror att han kommer vara ett ganska säkert kort jämt när det gäller terrängen. :cool: Bara matte lär sig banan, förståss. :angel: :o :crazy:

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 105
Senast: Unafraid
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 802
Senast: zoowie
·
Hoppning Börkjar att bli trött på att tävla i skåne. Alltid stora starfält med väldigt dåliga prispengar. Och så dessa ändringar av startlistor...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Fannih
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 293
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV