Börjat med annat hö...

J

Juvelflickan

Hejsan!
Nu har vi köpt in hösilage i stallet. Undrar hur länge man ska blanda höet enligt alla er här? Intressant att höra!
Undrar även om vaccination mot Botulism är en självklarhet?
Tacksam för svar!

Sv: Börjat med annat hö...

Det är lämpligt att ta åtminstone 14 dagar på sig att byta ut högivan mot ensilage. Och JA, givetvis ska man vaccinera när man fodrar med ensilage.
//marti

Sv: Börjat med annat hö...

Juvelflickan skrev:
Hejsan!
Nu har vi köpt in hösilage i stallet. Undrar hur länge man ska blanda höet enligt alla er här? Intressant att höra!
Undrar även om vaccination mot Botulism är en självklarhet?
Tacksam för svar!

Vi brukar i samband ge något för att hjälpa magarna vid övergången, typ "mag-tarm" el. liknande. Håller helt med ovanstående, vi vänjer minst ca 14 dagar vid byte mot annat foder.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 286
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 000
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur