Börjar bli nervös

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är en vecka kvar innan kombinationstävlingen går. Dressyren är jag inte så bekymrad över då jag kommer att rida i en lägre klass än jag tänkt mig. Där känner jag mig rätt bekväm faktiskt. Men hoppningen - det blir en debut för mig på den höjden. När jag red i tisdagsgruppen så tränade vi nog på den höjden men då tänkte man ju aldrig på vad det var för höjd. När ridläraren sa att vi skulle rida si eller så och hoppa ditten eller datten så gjorde man bara det utan närmare tanke på vad hindren låg på för höjd.

Nu när man vet hur högt hindren kommer att ligga på så har jag börjat kolla in möblerna i huset och jämföra höjden med dem. Shit, är det verkligen SÅ högt...? Sen får jag försöka tänka lite vettigt. Jag har ju hoppat hinder i den höjden tidigare utan vidare problem. Varför skulle det vara ett problem nu? Det enda problem jag känner till sitter i min skalle och att det var ett bra tag sedan jag hoppade den höjden.

På tisdag kommer vi att ha övningar med bommar på tisdagslektionen, så jag kommer inte hinna med någon hopplektion före tävlingen. Jag måste nog fråga om jag kan ta några språng ändå på aktuell höjd för att väcka muskelminnet. Annars får jag bara banka in i skallen att det här kommer vara en "piece of cake". Jag vet ju hur man gör. Egentligen.

Tillägg: Nu har jag tittat på youtube när folk hoppar på den höjden. Det ser ju inte så farligt ut :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter förra ridlektionen som inte gick så bra och lämnade en lite tråkig känsla efter sig, så var jag såklart tvungen att köpa en...
Svar
0
· Visningar
872
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Var hos grannhästen, kajsa, idag med tinki och indra. Kajsa hade redan börjat hoppa innan vi kom och det såg lite högt ut tyckte jag för...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
401
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
392
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Föl 2023