Börja tävla?

Luna10

Trådstartare
Jag har blivit så sjukt sugen på att prova på tävling ;)

Här på ön har vi inga körtävlingar men det går ju bra att ta färjan över till Sverige.:)
Tips på körklubbar i Uppland som ordnar tävlingar?
Vad krävs i övrigt? Grönt kort? Licens?
Ordnas det typ pay&drive eller måste man tävla "på riktigt" direkt?
Var kan man hitta info om regler, utrustning o.s.v.?

Hurdan kondis krävs av hästen för en lättklass tävling?

Sv: Börja tävla?

Johannesbergskuskarna? Sala? Eskilstuna? Runsten?

Du behöver medlemskap i SvRF-ansluten klubb, grönt kort, ryttar- och hästlicens. För LB och LA körning räcker det med "lektionsryttarlicens" även om det låter ologiskt.

Här hittar du tävlingsreglementet: http://www3.ridsport.se/Tavling/Tavlingsreglemente/

I tävlingsdatabasen kan du leta efter tävlingsdatum och propositioner https://tdb.ridsport.se/

En LB/debutant är inte så ansträngande så det behövs ingen superkondition på hästen. Maratonsträckan är max 5 km. En del klubbar arrangerar Pay & Drive och klubbtävlingar, men en "riktig" LB är inte så avancerat att du behöver vara orolig.

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 690
Senast: Habina
·
Islandshäst Mitt facebookflöde svämmar för tillfället över av en uppdatering från TS, nämligen detta: " VIKTiG INFO FRÅN TS ! För ett par år sedan...
2
Svar
31
· Visningar
5 733
Senast: Elina8
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·
Hoppning Så här års är det verligen tävlingstorka i Uppland/Stockholm. Har för mig att jag ibland ser Åländska ekipage på tävlingar i Roslagen...
Svar
0
· Visningar
1 555
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama