Börja rida igen?

Jag var och tittade på en häst idag. Det verkar vara en riktigt klippa som både tar hand om sin ryttare men också kräver god balans av ryttaren. Jag var lite orolig att jag skulle väga för mycket nu, men det ska inte vara något problem. Nåväl, det dröjer ett tag innan provridning kan bli aktuellt. Då får man ju se om hästen godkänner mig.

Va kul!! Ta en sak i taget bara, inte ta ut nåt i förskott. Vad är det som gör att provridning tar ett tag?
Hästen har råkat ut för en olycka och skadat ett ben. Det måste konstateras att hon är bra först. Och så har den också fått fotskabb. Den är behandlad en gång så de vuxna skabbdjuren är döda men stallkamraterna har panik så hästen får inte gå på gårdsplan eller i ridhuset.

Senast ändrad:
Jag hittade en till annons med en intressant häst, men vågar inte svara ifall jag ändå får säga nej för att jag inte har råd. Gällande den första hästen var det ägaren som kontaktade mig.

Nu har hästen blivit behandlad 3 gånger mot fotskabben. Nästa vecka ska skrap-prov tas så att hon kan friskförklaras. Sen kan det bli aktuellt med promenader. Och så väntar jag fortfarande på besked från a-kassan för att få reda på om jag har råd att rida eller inte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
617
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 196
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025