börja med ponnytrav?

CA

Trådstartare
är det bara att kontakta sin närmaste travbana?
vet att Axevalla har ungdomstrav (kurser).
Måste man ha egen ponny?
finns det många tävlingar för ponny?

Om du ringer till Axevalla-travet kan dom säkert hjälpa dig att komma i kontakt med ponnytravet där.
Dom flesta (alla?) travskolor har ponnyer som man ofta får låna och tävla med, hyra eller något.
Tävlingar finns det ganska många tycker jag.

Sv: börja med ponnytrav?

hej!
jag har själv tagit min licens på axevalla travbana.
Du behöver inte ha egen ponny när du tar licens eller går någon av dom andra kurserna. Om du sedan vill tävla med deras ponnier så måste du hjälpa till att träna dom. MEn det första året brukar man få köra ett eller två lopp om man nyss tagit licens(så var de för mig i alla fall)

Hoppas du tar licens och att vi ses på banorna sedan :)

Känn dig välkommen till ponnytravet!
Den info du fått ovan behöver jag ju inte upprepa. Men jag kan berätta att det oftast finns en hel del hästägare som söker efter lånekuskar till sina ponnyer, så man brukar kunna få köra lite även om man inte har egen ponny eller lånar travskolans.
Tävlingar finns det faktiskt ganska gott om, beroende på hur långt man är beredd att åka. Men i princip skulle du kunna tävla varje helg från slutet av april till mitten av oktober. Det brukar vara flera tävlingar på olika platser varje helg.
Kika in på www.sptf.nu = ponnytravförbundets hemsida, där får du mer info och ser när och var tävlingarna ligger. Klubbarna brukar hålla ungefär samma helger från år till år.

Kör du oxå ponnytrav? vem kör du och vilken är din hemma bana=)

:D Haha, nä, jag är lite för gammal för att få köra själv... Men jag brukar träna mina ponnysar och låga andra kuskar köra dem. :)
Min Blimunda har exempelvis varit på din hemmabana (antar jag?) och tagit två av sina segrar där! :)

Kusk som kör A-ponny får vara mellan 8-15 år.
(B-ponny 12-25 år)

ameo skrev:
:D Haha, nä, jag är lite för gammal för att få köra själv... Men jag brukar träna mina ponnysar och låga andra kuskar köra dem. :)
Min Blimunda har exempelvis varit på din hemmabana (antar jag?) och tagit två av sina segrar där! :)

så man kan göra så att man tränar själv sin ponny så kan en annan kusk köra? Hur går det till? Är det precis som på "stor"travet? Med catchdrivers eller vad?

Det funkar ungefär som på stora travet, ja. Fast inte så mycket pengar inblandat...
Så visst kan man träna sin egen ponny och låna en kusk till den. Det krävs dock att man har en P-tränarlicens.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 952
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix