börja klösa på klösträdet!?

hanoirocks

Trådstartare
Hur får jag min kattunge (ca 4 månader) att börja klösa på klösträdet vi köpt åt honom? Han ska inte få gå ut förrän till våren... Just nu klöser han bara på skohyllan i hallen (gjord av trä)...:confused:

Sv: börja klösa på klösträdet!?

Jag sprayade kattmynta på den. Sedan satte jag mig på knä med katten framför mig på golvet och klöste själv på klöspinnen. Han fattade snabbt galoppen. Sedan lärde han själv upp den yngre katten när hon kom.

Jag skulle ta bort skohyllan tills han förstår att klöspelaren är bättre. Kattmynta kan helt klart hjälpa, själv har jag dock inte haft några probs med mina katter, rexarna var vana med klösträd från uppfödaren och dom lärde snabbt lillskiten:angel:

Som sagt, plocka bort skohyllorna för tillfället och visa honom att det är klösträdet man ska klösa på. Ta med dig katten till klösträdet och klös själv, ofta är det allt som behövs för att katten ska frestas att börja klösa på klösträdet. Se även till att klösträdet inte står undangömt utan att det står på en plats katten ofta passerar/upphåller sig vid.

jag hare försökt att visa själv hur man ska göra men han verkar tycka jag är knäpp :crazy: Jag ska prova med att ta bort skohyllan och ställa slösträdet där istället! Tusen tack!

Jag sprayade kattmynta på den. Sedan satte jag mig på knä med katten framför mig på golvet och klöste själv på klöspinnen. Han fattade snabbt galoppen. Sedan lärde han själv upp den yngre katten när hon kom.

Vart köper man kattmynta? Och vad är det för något? :o

Kattmynta är en växt som luktar väldigt gott (för kattnosar), det brukar finnas att köpa i djuraffärer. Finns som både torkade blad och i sprayform.

Kattmynta är en växt som luktar väldigt gott (för kattnosar), det brukar finnas att köpa i djuraffärer. Finns som både torkade blad och i sprayform.

Tack! Jag ska ta mig en sväng till djuraffären! Nu har jag ställt klösträdet där skohyllan brukar stå. Jag försöker visa honom hur han ska göra men då tror han att jag vill leka och börjar brottas med min arm...:smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
196
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 299
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 193
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama