Boots - vilken storlek?

Qluring

Trådstartare
Hej.
Ska tävla på gräs om 14 - dagar vilket då oxå innebär brodd. Tänkte därför inhandla boots till min tjeja. Har förstått att Horze bootsen är både ok och prisvärda så jag tänkte satsa på ett par sådana men nu är frågan bara vilken storlek man ska ha??? Rent spontant tänker jag XL då hon har ganska grova ben samt hovar, men hur är de i storlekarna???
Har ni tips på andra märken som är bra kom med dem oxå, kommer behöva dem i terrängen såsmåninom oxå så det är ju bra om de håller hyfsat där oxå.

Sv: Boots - vilken storlek?

Hmm... Jag har just nu Ge-kås boots (finna ej å köpa den modellen längre) Det jag kan jämföra med är att i globus boots så har jag xl fram och large bak.

Jag har ett kallblod men TJOCKA karleder!
Bild:
4031793.jpg

Bild på hemsk skoning, så kolla inte på det!

Jag skulle ta ett par hederliga globus. Och om du inte har en JÄTTE häst så funkar medium jättebra! Det har min kompis på sitt halvblod som är 175 i mkh.

Hon är en korsning mellan halvblod/nordsvensk så hennes ben är ju något grövre än "normala" halvblod, fast inte så mkt iofs är nog mest hovarna som är enorma... Kanske ska ta och köpa i en vanligt hästaffär istället, då är det ju lättare att byta om det skulle bli fel.

min häst drar 4-or (5-or hos den förra hovslagarn) och han har XL, men skulle nog tagit XXL då dom skaver lite vid ballen...fast de e nog för han har dom ute så länge, klumpig som han e.

Min har oxå fyror så XL kanske är första valet och sen får jag vällan byta om det blir fel.

xl helt klart, min rätt normalstora med inte överdrivet stora hovar har xl, kan ha l med,

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle gärna vilja ha lite hjälp om vilken storlek på häst som skulle passa mig bäst . Jag är en tjej på 25 år som till våren tänkte...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 012
M
Utrustning Har en häst som står med hovböld, och hon fick en "sko" på kliniken. Den skon hade säkert varit bra om det var sommarväglag, men nu var...
Svar
3
· Visningar
1 927
Senast: Centaur
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger fel, moderator får gärna flytta isåfall :) Dottern har precis fått sin första egna tävlingsponny, hon satsar...
Svar
7
· Visningar
3 210
Senast: Muninna
·
Utrustning Jag tänkte passa på att köpa boots nu på mässan i Globen i helgen. Frågan är nu hur man ska veta vilken storlek som passar? Min häst...
Svar
6
· Visningar
6 997
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka