Boots och broddar

B

becaan

Använder ni Boots när ni har broddat hästarna . Tex hopptävlingar på gräs? fälttävlan??:grin:

Sv: Boots och broddar

Under vinterhalvåret när min häst är broddar har jag boots när jag tränar passläggningar, rider mycket trav (hästen har lite dålig balans i traven och slår ibland i), galoppjobbar, longerar och löshoppar. Inte annars.
Passen har jag visserligen boots annars också, men på vintern har jag dessutom senskydd :p

Jag har boots året om på min häst. Endast på bakhovarna dock.
Detta pga att han "vrider" på hovarna när han går så dom slår i varandra. Bootsen hindrar då de här och gör att han måste "sära" mer på bakbena

ja. iaf. vid hoppning och särskillt vid tävling.

Ja det skulle jag ha! Antagligen på alla 4:a:angel: iaf vid hoppning på gräs. Inomhus eller i sand paddock så har jag bara fram.

Broddade vintertid med isbroddar - alltid boots

Broddade vid hopptävling - aldrig boots

Kan dock ha boots om vi tex ska ha vattengravs träning el liknande där risken för tramp är mkt större!

Är någon av mina broddade så får dom ha boots runt om vid all ridning.

Har jag broddat har jag alltid boots, både bak och fram

När jag rider med gräsbroddar har jag boots fram, han slår i på insidan av hovarna med brodden annars :laugh:

Har boots året om broddar eller inte..men min kille behöver det för att inte trampa av sig så mycket skor :angel: Förebyggande syfte:)

Liknande trådar

Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
3 881
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: Marvin
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
746
Senast: super
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar