A
aspartam
Fick precis veta att höet jag gett till mitt fångsto (och som jag tidigare på bukefalos bett om hjälp att räkna foderstat till);
1. Är fjolårshö.
2. Inte har någon analys. Den »analys» jag fick av bonden var en han gissat sig till. *morrar argt*
Så vad gör jag nu? Hon kommer att äta fjolårshö någon månad till, sedan kommer hon att få årets hö... Skall jag ta analys eller hoppas att bonden ger mig en korrekt?
Skall hon ha något magmedel vid övergången? Ge gärna tips på något billigt... Funkar fil?
Hur vanligt är det egentligen att höbönder gör analys?
Detta händer dessutom fyrtio mil ifrån mig, då min ögonsten bor hos mina föräldrar.
Tack alla för inlägg och funderingar.
mvh en ledsen Ellinor E. Karlström
1. Är fjolårshö.
2. Inte har någon analys. Den »analys» jag fick av bonden var en han gissat sig till. *morrar argt*
Så vad gör jag nu? Hon kommer att äta fjolårshö någon månad till, sedan kommer hon att få årets hö... Skall jag ta analys eller hoppas att bonden ger mig en korrekt?
Skall hon ha något magmedel vid övergången? Ge gärna tips på något billigt... Funkar fil?
Hur vanligt är det egentligen att höbönder gör analys?
Detta händer dessutom fyrtio mil ifrån mig, då min ögonsten bor hos mina föräldrar.
Tack alla för inlägg och funderingar.
mvh en ledsen Ellinor E. Karlström