Hippocampus

Trådstartare
Jag satt och surfade runt lite och hittade en fantastiskt snygg hingst! Bon Balou, född 2006, e Balou Du Roet - Argentinus - Landadel.

Nu är mitt sto bara 4 månader så det går inte att betäcka henne :angel:
Men är det någon som vet något om denna hingst? Har han varit poppis att betäcka med i Tyskland?

http://www.youtube.com/watch?v=rYwOumZJZsA

Sv: Bon Balou

Balou är danskägd (Jens Peter Aggesen) och står på gestuet WM i tyskland,godkändes även i DK from i år.Ur trevlig hingst med läcker utstrålning,stammen går ju inte av för hackor och han tävlas helt otippat i dressyr :eek:
Samma ägare äger även tex.Wilkens,Balou agg,killen jag betäckte med förra året Corneby m.fl.

galenskap :angel:

Men på filmen jag såg har han en trevlig trav som jag blev lite kär i.
Vet du varför de tävlar honom i dressyr, finns det en spec anledning eller det bara föll sig så? Det måste ju vara en perfekt hingst ,att få hoppstam på sin fölis och samtidigt förhoppningsvis ärver han ner gångarterna.

Hoppas han finns kvar när mitt sto blir äldre :angel:

Håller med Dobbis i allt. Supertrevlig hingst som gjorde ett klockrent 70-dagars i Tyskland om jag inte minns fel.

kl
Här är hans danska siffror,inget att gnälla på där heller :d
Krop: 9-8-8-9
Lemmer: 8-8
Galop: 9
Helhed:9
och beskrivningen

Springbetonet, storrammet hingst af særdeles god type. Kønt hoved. Passende lang, velansat, lidt kraftig hals. Trangt forenet. Lang, skrå skulder. Middellang, markeret manke. God albuefrihed. Smidig overlinie. Langt, velformet, muskuløst kryds. God lårmuskulatur. Lemmerne Passende føre. Velformede hove. Rummelig og velbalanceret galop.

Tror ni det går att lägga honom på ett ganska lågställt Irco Marco-sto (med fullblodsmamma)?

Hur är han i temperament? Irco Marco stoet har ganska mycket eld under hovarna och i huvudet :angel:

Får väl upprepa mig :angel: Urtrevlig hingst !!!!! en riktig gullegris men det verkar vara ganska genomgående för Baloubarn.
Och XX tror jag kan vara mycket bra då han är lite åt köttbullehållet :D

Men han kan ju inte passa alla ston, eller? :angel:
*fortfarande helt kär i honom*
Vad kostar han? Kommer han vara i avel nästa år? Måste man åka till danmark/tyskland för att få gröna papper eller kan man inte få det alls?

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 644
Senast: Jealle
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka