Bomlösa WESTERN sadlar!!

Jag har sett den men inte provridit den. Vi skall ta ut tjejen som säljer dessa sadlar till vårt stall och skall då provrida den. Är personligen lite skeptisk men man måste nog testa den först innan man kan yttra sig :). Återkommer efter testritt ;)

//Elisabeth

maila mig om vem som säljer dessa i sverige, snäääälllaa....
Jag är jätte nyfiken :bump:

Jag PM dig där jag skickad över adressen till hennes hemsida.

//Elisabeth ;)

Hm, jag är skeptisk. HUR stadigt ligger en bomfri sadel? Ligger den still om jag gör ett slidestop eller en spin? Nja, jag håller mig till gamla hederliga bomsadlar ett tag till...

Men om man använder dem i barrelrace i USA, så borde den väl ligga still :)
Nä det här var så roligt så jag tror jag måste prova :D.

(Tack för adressen Arapaloosa :bow: :D)

Ok. Om de ligger still så kan det ju vara en bra idé. Skulle kunna tänka mig att prova någongång om jag fick chansen. Men att köpa en, nja...

Det är många distansryttare som är väldigt nöjda med sina Sports Saddle. Som någon skrev, om den funkar för barrel racing borde den funka för en hel. Personligen skulle jag nog dock tveka att ägna mig åt kossegrenar med den.

Det kommer ytterligare en bomlös variant nästa år, då kommer Torsion med en westernmodell. Den kan nog tänkas vara mindre bred att sitta i, men är inte lika snygg som den andra.

Att kalla dylika tingestar för westernsadlar är väl lite i överkant?!
En westernsadel värd namnet innehåller ett sadelträ!

"Bomlös stjärtlapp med horn i fören" kan jag gå med på!
Westernsadel blir det aldrig! möjligen litet hästtäcke!
Varför inta sadla hästen med en riktig sadel ? - för hästens skull!

Hehe.........
Hade ju vart kul att köra lite roping med :devil:

Gött nytt på dig förresten!
/Mike :devil:

hehe, det kanske känns som att hålla fast sej i en skurtrasa bogserad efter en bil! Intressant aspekt ! :devil:
Gott Nytt år själv! ta det försiktigt med skumpan! Den rusar!

Ja, det är klart, vill man inte att hästen ska lyfta nacken högre än manken så är det ju praktiskt med ett gigantiskt sadelträ som låser fast bogarna, så hästen inte råkar samla sig av misstag :devil:

(Å nu åker Svea snart på däng...)

Nu ska du inte vara sån :)
tänk på dom som kallar isläningar för westernhästar, klart dom också ska ha en motsvarande sadel.

Om du tycker att en riktig western sadel klämmer över allt så tycker jag nog att du skall se dig omkring......
Ser det ut som om hästarna har låsta bogar pga sadeln eller??? God morgon öppna dina ögon säger jag då.

Om Svea sadlar över bogarna då behöver Svea definitivt en bomlös sadel, eller varför inte en sadelfilt. Men - om Svea ägnar lite tid till anatomiska studier av hästen så kan kanske Svea sadla hästen korrekt och då låses inga bogar. :bow:

Liknande trådar

Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: Bubbles
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 449
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 947
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har hööks slutat sälja sadlar förutom sitt egna märke ?
Svar
1
· Visningar
467
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama