Bomlös sadel

Finns inte många bra bomlösa, blir mer ridpadd då.
Sensation säljs tyärr inte längre.
Sen finns det en uppsjö semibomlösa med koppjärn fram.
Man får vad man betalar för. Sitter man lite snett i en sadel med latexbossor så tar bossorna stryk och blir kanske sneda, vilket inte går att åtgärda,

Jag har en bomlös allround sadel från Easytrek som jag och fjordingen bara avgudar. Kan starkt rekommendera den, är precis som en "vanlig" sadel förutom att den då fungerar oavsett om hon ligger i hårdträning eller är lite sommarrund 👍
Nypris är ca 8000 tror jag men jag köpte en begagnad för 3000 och då var den från 2017.
Hoppas det hjälpte dig lite i den bomlösa djungeln!

Jag har en Ghost, som jag inte använt så mycket än, men den går ju att beställa så man kan få den i nästan vilken utformning som helst.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
941
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
524
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: iNHALE
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka