bomlös och dressyr

fruxolisa

Trådstartare
Hej!

Just nu håller jag på att leta en ny dressyrsadel till min häst, under tiden rider jag i en bomlös för att den gamla sadeln inte längre passar. Jag har hittat en dressyr clear round jag vill starta i, den är om c:a 3 veckor. Om jag inte hittar en sadel tills dess, får jag då lov att använda min bomlösa då?

MVH Lisa

Sv: bomlös och dressyr

På clear rounder bestämmer klubben själv, jag skulle bli förvånad om du inte fick rida i vilken sadel du vill med tanke på hur det brukar vara på clear round-"tävlingar". :) Kontakta klubben och fråga är mitt tips, är ofta de frångår TR vad gäller klädsel osv, framför allt på ridklubbar med ridskola. :)

Bom eller inte finns inte angivet i TR. Det skall vara en sadel av "engelsk modell". Dvs - ser sadeln ut som en "vanlig" sadel så är det OK på alla tävlingar.

Ser den annorlunda ut - fråga klubben :)

Ok! tack för svaren, misstänkte nästan att det var så, men jag har en sadel på G nu, en dressyrsadel, så det löser dig nog ändå:)

Jag har tävlat klubbtävling LB i min ST Espaniola, ingen som kommenterade... Men det är ju olika hur stränga domarna är. Har dock funderat på att byta till en ST dressyrsadel istället.

Jag har tävlat klubbtävling LB i min ST Espaniola, ingen som kommenterade... Men det är ju olika hur stränga domarna är. Har dock funderat på att byta till en ST dressyrsadel istället.

när jag ringde och anmälde mig frågade jag hur det var, då sa hon att det inte var någon fara utan att jag kunde ha en bomlösa:)

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: iNHALE
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 509
Senast: Mia_R
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka