Sv: Bollerupelever får flytta efter fest
Denna frågan kommer alltid att komma upp!
Gick själv på en likadan skola (vill ej nämna namn då jag inte vill att de ska få rykte om suput skola.
)
Under de tre åren har det varit mycket festande det skall man inte sticka under stolen. Men alla skötte skolan!! (med undantag för kanske 3 pers vilket är vanligt) Så länge man gör det och inte förstör, varför ska man inte kunna få ha kul.
Vi hade en stor disskution just ang fester på helgerna (lite om veckofesterna). Man bor på internat vilket ofta innebär på skolan, på skolan får man inte dricka. Alltså måste alla som kommer från t.e.x Kiruna åka hem på helgerna för att kunna festa. Vem gör de när man befinner sig i södra sverige? Men samtidigt så är det en hem för en viss tid och i sitt hem får man festa.
Det jag vill få ut av detta är att hur man än vrider och vänder på det så kommer ingen få rätt.
Däremot tycker jag att de kunde bahandlat sina elever så som vi blev behandlade.
Studenten fick vi dricka under så länge vi inte stod med en öl framför näsan på våra lärare eller förstörde. Securitasvakterna (som var och är där varje natt) brydde sig inte men de höll koll så inget spårade ur. När våra innemöbler stod i trädgården så fick vi ett brev från rektorn att de skulle in igen och städas. Thats it.
så är min åsikt att man ska handla när de gäller studenten,. allt handlar om att ge och och ta!!
Tack för mig. ( Storstadtjejen som blev bondlurk
)