Böld på katt

Jossehanna

Trådstartare
Min ena katt har fått en böld som har spruckit, han är inne hos veterinären nu, dom ska göra rent såret och eventuellt sätta på dränering på det. Det skulle gå på 4000kr.
Är det jag som är känslig eller är det inte lite väl mycket för att göra rent ett sår?
Är dålig på vad det brukar kosta, nyinflyttad här och på förra stället hade vi aldrig behövt betala i närheten av det ens.

Min ena katt har fått en böld som har spruckit, han är inne hos veterinären nu, dom ska göra rent såret och eventuellt sätta på dränering på det. Det skulle gå på 4000kr.
Är det jag som är känslig eller är det inte lite väl mycket för att göra rent ett sår?
Är dålig på vad det brukar kosta, nyinflyttad här och på förra stället hade vi aldrig behövt betala i närheten av det ens.

Låter rimligt, en böld med var är ju inga små grejer och ska man sätta dränage lär han ju få lugnande och smärtstillande (som han lär få ändå) samt material och eventuell antibiotika. (Alltså om det är nån typ av infektion där bakterier behöver dödas). Du får säkert med dig recept på smärtstillande hem också. Det är äckligt dyrt med veterinär och en bra försäkring är ALLT! :)

Senast ändrad:
Min katt svullnade upp rejält på ena bakbenet, det visade sig vara ett infekterat sår. Sövning, rengöring och antibiotika + ett återbesök gick på 1500.

Det låter väldigt mycket tycker jag. Mina har haft både det ena och andra och varit sövda och jag har aldrig betalat mer än kanske 2000 på sin höjd.

Det beror nog helt på vad det är för klinik. Ett större djursjukhus är generellt dyrare, men har även bättre utrustning.
Låter åt det dyrare hållet dock tycker jag, men när man inte vet exakt vad den getts för mediciner och hur stort ingrepp det varit och hur lång tid det tagit så är det svårt att uttala sig.

Det låter dyrt, men kolla på fakturan och se vad de gjort om du inte var med. Om katten ska sövas, få dropp etc blir det snabbt dyrare än att "bara" rensa ett sår.

Vissa djursjukhus tar dock blodpriser...

Låter dyrt. Min katt hade typ samma och fick penicillin och metacam efter. Totalt med medicinen gick allt på 1200:-. (På en riktig smådjursklinik såklart.)

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
873
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 063
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama