Boktips sökes (lydnad, träning..)

Nyckelpigan

Trådstartare
Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt.

Det finns ju ett helt hav med hundböcker där ute, så jag letar efter de där som står ut lite extra.

Böcker jag redan har/har läst som jag tycker är riktigt bra och som jag ofta går tillbaka till:

Valpen: En Kärleksfull valpuppfostran - Mickie Gustafson
Lyckas med din hund i brukslydnaden - Mette Klavenes
Och alla böcker av Inki Sjösten

Sen så går jag ofta till Per Jensens böcker.

Men letar efter lite alternativ bara för att bredda horisonten lite och se andra perspektiv.

Letar efter bra, professionella böcker med konkreta träningsexempel.

Har ni några favoriter? :)
 
Anders Hallgren gillar jag om man är intresserad av hundpsykologi 🙂 annars rekommenderar jag också Bäst var dag och bäst med banor.
 
Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt.

Det finns ju ett helt hav med hundböcker där ute, så jag letar efter de där som står ut lite extra.

Böcker jag redan har/har läst som jag tycker är riktigt bra och som jag ofta går tillbaka till:

Valpen: En Kärleksfull valpuppfostran - Mickie Gustafson
Lyckas med din hund i brukslydnaden - Mette Klavenes
Och alla böcker av Inki Sjösten

Sen så går jag ofta till Per Jensens böcker.

Men letar efter lite alternativ bara för att bredda horisonten lite och se andra perspektiv.

Letar efter bra, professionella böcker med konkreta träningsexempel.

Har ni några favoriter? :)
Bra relation av Kenth Svartberg

Han har även skrivit om lydnadsträning tillsammans med Niina Svartberg, men tror det är nyutgåvor på gång där. Med sikte på 10.an.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp