Bokföring i eget företag

S

Selma

Vet inte hur många det är här som har verksamhet, men några måste det väl finnas. :confused:

Hur gör med bokföringen? Gör ni allt själv, den löpande och bokslut, eller bara löpande, eller lämnar ni bort allt :confused: Om ni lämnar bort det, varför och vad får ni betala?

Många frågor, hoppas att det är några som kan svara :)

// Selma

Jag bokför själv löpande, man har bäst kontroll då tycker jag.

DEt kräver en insats för att lära sig men det är inte så svårt.

Just min tanke. Som jag har förstått det när man pratar med häst-människor, finns det många som inte är så bra på det här med papper. Sköter redan den löpande bokföringen åt ett hingstbolag, kanske finns det underlag för att utveckla det :confused:
Jag har två år kvar till civilekonomexamen och sedan någon enstaka kurs för att kunna gå vidare till revisor.

Vilken dröm att kunna jobba med något man tycker är kul :D

Vad tror du, är det en affärside som skulle kunna funka :confused:
// Selma

Ja det finns säkert möjlighet att utveckla den affärsiden. Du kanske kan bredda dig till fler än hästföretagare tex lantbrukare i största allmänhet.

Dock tror jag det tar några år att få en kundkrets.

Jo, antagligen. Tänkte inte ha det som huvudsyssla. Drömmen är att jobba halvtid på något företag, så man får träffa folk ;) och sedan ha detta som bisyssla. Jag lever på hoppet. :D

// Selma

Jättebra idé! Tänkte själv anlita en hästtjej som är revisor. Hästgårdar är på modet och många behöver nog hjälp iaf i början.

Ja Kör!
Klart att du kan förverkliga din dröm.
Jag är lat och slänger alla kvitton i skrivbordslådan :o och gör iordning allt en gång om året, dvs klistrar upp kvittona i ordning (himla jobbigt!) och sen skickar jag hela klabbet till revisorn... :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
622
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 321
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama