Bokashikli & EM

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare H3+
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 303
H

H3+

Undar om någon här har erfarenhet av vilken effekt som Bokashikli & EM har på mugg, rasp etc.

Har läst att man kan ge hästen Bokashikli och även använda EM:A på rasp, mugg mm och att det skulle hjälpa.

Är det någon som provat dessa? Tydligen kan man blanda EM1 med rörsockermelass och vatten och under 7 dagar odla fram en kultur som heter EM:A. Är det någon som vet hur länge EM:A håller och hur man förvarar detta?

Tacksam för lite råd och erfarenheter.

Sv: Bokashikli & EM

Ingen som har hört talas om detta eller använt sig av preparaten?

Fanns en artikel i tidningen Hästar utgåva april-juni 2009. Artikeln handlade egentligen om hovröta, men behörde också preparatets effekt på mugg, rasp etc.

Sv: Bokashikli & EM

Hej! Har inte hört något om det, men däremot finnsde världens bästa salva mot mugg och rasp! :) Hade de på en av mina som har haft probmlem jättelänge.. försvann nästan direkt, gjorde rent och hade på salvan! :) Ett tips bara! Den finns på: nettans.com, (karledssalva)
:)

Liknande trådar

Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 786
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
6 054
Senast: mackan
·
Anläggning Nu är det klart! Boxarna är uppe och nu är det bara finslipningen kvar. Saker som galler för fönstren som ska upp, olja in träet och...
Svar
5
· Visningar
7 157
Senast: Liten
·
Foder & Strö Va med en kompis när hon red sin medryttarhäst. Hästen i fråga fick mikroferm i maten. Aldrig hört talas om detta. På baksidan av...
Svar
4
· Visningar
3 369
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka