Bok om säkerhet?

M

Madeleine

Finns det någon bra bok som fokuserar på säkerhet vid hästhantering? Jag är tämligen grön med hästar och tycker att jag lär mig nya saker varje gång jag är ute, men jag skulle vilja läsa en bok (en hemsida?) om säkerhet för att få lite mer på en gång. Är det någon som kan rekommendera någon bra bok i ämnet?

Sv: Bok om säkerhet?

Hästhållning i praktiken av Mats Mellberg tar upp mycket bra ur säkerhetssynpunkt.

Sedan har svenska ridsportsförbundet gett ut ett litet häfte om säkerhet vid hästhantering, ska leta efter det, återkommer senare!

Jag rekommenderar också Hästhållning i praktiken.

Ridsportförbundets lilla folder om säkerhet vid hästhantering används som material i studiecirklar för grönt kort.

Immer

Förutom de du redan fått tips om så har förbundet även ett tjockare häfte, som väl mer riktar sig till ridlärare, tränare, ridskolor mfl. Jag vet dock inte om man kan köpa det som privatperson.

Pansi skrev:
Sedan har svenska ridsportsförbundet gett ut ett litet häfte om säkerhet vid hästhantering, ska leta efter det, återkommer senare!

Jag har sett någon rekommendation i ett gammalt inlägg, där hänvisade man till Sv Ridsportsförbundet, men det är inte den foldern. Den de har nu heter i alla fall något annat. Berätta gärna vad ditt häfte heter. *nyfiken*

Tack för tipset om boken, ska söka efter den på nätet. :)

Senast ändrad av en moderator:

Ylva skrev:
Förutom de du redan fått tips om så har förbundet även ett tjockare häfte, som väl mer riktar sig till ridlärare, tränare, ridskolor mfl. Jag vet dock inte om man kan köpa det som privatperson.

Intressant - vad heter häftet?

Mitt häfte är på 20 sidor och heter "Säkerhetsregler vid hästhantering samt definition av begreppet god hästhållning"

Jag ska försöka komma ihåg att kolla ikväll.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
94
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka