Började året med barbackatur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, förra året slutade ju med en barbackatur också, så det blev en favorit i repris idag, men i lite besvärligare terräng. Ponnyn blir bara piggare och piggare för varje dag som går. Nu kan jag inte längre bara sitta och "åka häst". I början var vi på nivån att jag bestämde vilket håll vi skulle åt och hon bestämde hastigheten. Det var en rätt bra arbetsfördelning. Nu får jag lägga mig i lite mer om/när hon fjantar till det.

Hon är en kul ponny att hålla på med och rida. Jag får göra det så ofta jag vill, vilket blir varje dag utom de dagar jag åker till friesern. I morgon kanske jag ändå tar en promenad med henne innan jag åker till den stora svarta.

Hyresvärden var och tog sig en ridtur på P idag också. Han är visst tokpigg och rätt odräglig för tillfället. Han har helt enkelt vilat för länge.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 038
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft besvär med ryggen i ett par år nu, men på sista tid verkar det ha eskalerat av någon outgrundlig anledning. Ridningen...
2
Svar
23
· Visningar
3 974
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte riktigt lyckats hålla goda rutiner. Idag var det tredje dagen på rad som jag inte lyckats göra en promenad. Jag har inte...
Svar
17
· Visningar
1 294
Senast: mandalaki
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag upp till ridhuset igen med Senioren. Det blir rätt mycket ridning i ridhuset numera. Jag fick in några lyckade sekunder...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp