Börja rida igen

Jillan

Trådstartare
Precis blivit medlem här:)
Ska börja rida igen på ridskola efter typ 20 års uppehåll!! Är nervös:)
Men det ska bli så kul!!
Jag ska börja i en grupp där de hunnit ganska långt. Svårt att veta hur mycket som sitter kvar:)
Jaja, det är bara att gå ner en grupp om det inte funkar.
Nu när man funderar & tänker mer, så kommer man på saker som man glömt. Tex ridvägar som ridläraren säger att man ska rida, vilket ben man ska sitta på när man travar. Googlar & pluggar lite ridvägar:D:)
 
Heja!
Jag gjorde uppehåll i 14 år och tyckte att mycket gick lätt att hitta tillbaka till. Det värsta var när kroppen inte var lila snabb med att komma tillbaka som psyket.
 
Det kommer gå jättebra, jag har gjort uppehåll och sedan börjat på ridskola igen, visade sig att jag var ringrostig de första lektionerna och ju fler lektioner jag tog ju mer kom tillbaka.
Mycket sitter kvar även om musklerna inte orkade med riktigt, så jag tror det kommer gå jättebra.


Kan även tipsa om den här tråden då du skriver att du ska börja på ridskola -> https://www.bukefalos.se/threads/ridskoleelev-2019.1476583/

Där finns vi på buke som också rider på ridskola, vi skriver vad vi gör på lektionerna och peppar varandra osv. Du får gärna berätta i den tråden hur det gick på din lektion. :D
 
Tror jag skulle ha svårt att rida på ridskola. Har tyckt synd om dem sen jag var liten och ”tredjedkötare” på ridskolan. Prövade drive in ridning en morgon för typ 10 år sedan men den hästen var seg och ovillig redan sitt första pass så jag avbröt och hoppade av. Ville bjuda honom på lite extra vila istället
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: Emro
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 384
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 246
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 294
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp