Bullen123

Trådstartare
Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?

Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Nej men en som inte rättades till. Min medishäst hade en bockhov (och lite karpig rygg). Jag är faktiskt osäker på exakt hur det påverkade henne, lite dock eftersom det pekades ut en gång av innehavare, jag är inte superbra på rörelsescheman,. Hon höll inte på med dressyr men var väldigt atletisk och supersnabb. När hon var 27 och hade extra veterinärkoll med mig så var hon fräsch i alla benen. Vet ju inte heller hur det borde påverka.

Nej, inget som påverkat alls, efter det rättats till (av sig självt i de fall jag varit med om, en stretchades lite men vet inte om det påverkade egentligen) har det varit helt borta och varken synts eller märkts.

Jag har dock enbart erfarenhet av lätta fall, som dessutom varit liksidiga, på båda fram, och med största sannolikhet berott på att de legat trångt i livmodern. Kanske är annorlunda om det är genetiskt, men har det väl rättats till har jag svårt att se att det skulle ge problem senare?

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Bamburine
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
304
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: Sirap
·
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
377
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka