Böcker i biomekanik

krambanan

Trådstartare
Vet inte om den här tråden ligger rätt. Bara att flytta isåfall.

Skulle vilja ha tips på böcker om hästens biomekanik. :)

/Maria

Sv: Böcker i biomekanik

ABC of the horse.
First Edition, utgiven på engelska. 343 sidor. ABC of the horse is a handbook of equine anatomy, biomechanics, and conditioning. The extensive anatomical section contains wealth of information on the skeleton, ligaments, and muscles. The Latin and English nomenclature is complemented by unique full-color illustrations which clarify the position and relationships of anatomical structures.

Författare: Pauli Grönberg
Förlag: Otava Book Printing Ltd, Finland, 2002
ISBN 951-98744-1-0

finns på bokus...

Jag har kollat en del på den boken men visste inte om den var värd priset. Mer som har förslag eller har läst ABC of the horse?

/Maria

har hört mycket positivt om boken, tittat i den men ej läst den själv... ännu....har beställt den.:)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
250
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama