@Rhinos
Jag har växt upp i Herrljunga och kan väl säga att det är ett samhälle där alla känner alla, fanns en anledning till varför jag flyttade därifrån. Tror det är ett sådant samhälle antingen trivs man som fisken i vattnet eller så trivs man inte.
Det jag gillar är järnvägsknuten, bion, mataffärerna, butikerna på storgatan. Skohuset är guld, köper fortfarande mina skor där.
Skulle säga att det är bra pendlingsmöjligheter till Göteborg, tar knappt en timme med tåget, men däremot Jönköping blir lite värre, det går men det blir byte i Falköping eller Skövde lite osäker på vilket.
Värnamo och pendla till Växjö funkar fint, jag pendlade från Gnosjö till Alvesta när jag pluggade. Jag tror inte Värnamo är en dålig stad. Även upp till Jönköping funkar kanon.
Runt Värnamo finns det Store Mosse, Isaberg om man gillar naturliv.
I Falköping har man Mösseberg och Ålleberg (? tappar alltid namnet på det andra berget
)
Jag tror mycket att där man hamnar blir vad man gör det till, samt vad man får för grannar osv. Jag tror det spelar in mycket, samt ens egen inställning.
Jag tycker definitivt ni ska välja den orten som känns mest rätt för er.
@sthu va komiskt så du har flyttat till mina hemtrakter och jag flyttat till dina alltså? Jag bor strax utanför Hestra i nuläget.