Blogg - Visning vs senaste besökare?

Cambiaso

Trådstartare
I min lilla blogg har jag noterat att antalet visningar på ett inlägg kan öka utan att de senaste besökarna har ändrats. Hur kommer detta sig? Är det så att alla besök från en annan dator än den jag är registrerad från registreras (Dvs samma 10 besökare går in några gånger var och vips har jag en massa visningar...) eller är det mina egna besök som blåser upp antalet visningar på något sätt. Rent teoretiskt skulle det ju kunna vara icke-reggade som är inne och kikar men nu har ju jag inställt så att man ej kan läsa om man ej är reggad.

Ett alternativ är ju att besökarna endast avser bloggens huvudsida och att de som går direkt in på ett enskilt inlägg från t.ex sidan med senaste blogg-inläggen ej registreras som besökare (men antalet visningar för ett enskilt inlägg påverkas)...

O allvetande, hjälp mig reda ut vem f-sen (om någon...) det är som läser mina kverulerande alster... ;)

Sv: Blogg - Visning vs senaste besökare?

Det kan inte vara så att det är sånna som surfar dolt då?

Så är det ju i din profil, där visas ju bara namnen på de som surfar öppet.

Jag har märkt att uppdateringen av senaste besökare och antal visningar inte alls är synkade. Jag kan ha fått flera senaste besökare utan att ha fått fler visningar, sedan räknas visningarna upp efter ett tag. Visningarna verkar dock räkna alla träffar, dvs om samma person går in på tråden flera ggr så ökar antalet visningar, även om personen är jag själv. Min uppfattning (dock helt ovetenskaplig :p ) är att besökarna uppdateras oavsett om dom besöker en tråd eller huvudsidan.

är inte säker, men kan det vara så här...
Att det är "samma" personer som besöker bloggen? Om jag tillexempel kollar in din blogg, så kommer du att få 1till visning, samt att jag står som en av de "senaste besökarna". Om jag då även besöker bloggen dagen därpå, så kommer det att bli 1till visning, men jag kommer ju fortfarande att stå kvar som en av de senaste besökarna.

Så, antalet visningar ökar, men de senaste besökarna ökar inte, om det inte är nya personer som besöker!
Du kanske har stammis-läsare?;)

Eller så har någonting gått helt galet:D

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 927
Senast: Nahar
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 473
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar