Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

vilka blöjor rekomenderar ni INTE och varför??hur mkt kostar det er i månaden?
 
Sv: blöjor??

Huggies - de är dåliga, suger upp för lite, stinker. Största problemet är dock att de läcker. Detta avser de minsta blöjorna av Huggies.
 
Sv: blöjor??

Lidl's blöjor gillas inte här.
De är tjocka och klumpiga och sitter illa på min son.
Har inte testat så många andra "billiga" sorter.
Ica's köpte vi ibland till stora killen, de är rätt ok.

Tror att jag köper ca 3-4 paket blöjor i månaden, köper Pampers Active fit på Willys för 95 kr/förpackning. Så ca 300-400 i månaden lägger jag på blöjor.
Fast ofta använder jag nån slags rabattkuponger som Pampers skickar.
Tag 3 för 2 var det sist.
Annars brukar det vara att man får 25 kr rabatt eller nåt liknande.
 
Sv: blöjor??

det är olika för olika barn..... man får prova sig fram jag gillade Libero då lillan var liten, dom är oparfymerade och satt bäst...... sen då hon var några månader har vi haft allt från icas, willys, pampers och libero.... alla har funkat, INGA läckage.... men bäst sitter pampers just nu (active fit)....
 
Sv: blöjor??

Det är jätteindividuellt vilka blöjor som passar på vilket barn. Vi använder bara Huggies nu och de stinker inte på våra barn. Det har med urinens sammansättning att göra hur blöjorna luktar när de är använda. Vissa blöjsorter stinker, andra inte, och det är olika på olika barn. Jag skulle inte använda blöjor som är parfymerade (Pampers är det här i USA tex, vet inte hur det är i Sverige nuförtiden). Passform är också väldigt olika. Huggies sitter bra på vår äldste son, som är lång och smal, men inte riktigt lika bra på vår yngste, som har tjocka ben och stor mage.
 
Sv: blöjor??

vilka blöjor rekomenderar ni INTE och varför??hur mkt kostar det er i månaden?

Har nog aldrig råkat på några blöjor som inte hållt måttet och vi har haft åtminstone Pampers, Libero, Icas, något från Lidl, blöjor i Frankrike (vi köpte billigaste).

Kostar väldigt olika men inte så man knäar tycker jag. Sist fick vi jättebra rabatter så vi köpte Pampers, tag 3 betala för 2 av både stora paket med blöjor och vanliga blöjförpackningar så nu kryllar det av blöjor hos oss...
 
Sv: blöjor??

Oj...
Det är så otroligt olika.
Först hade vi ngn blöja som hette Newborn, tror det är Liberos..den var toppenbra. Så började vi använda den. Gick sen upp en storlek när Newborn var för liten. Då fungerade det märket inte alls längre.
Vi bytte då till Pampers, som fungerade bra.
Den blöjan fungerade ett tag, så plötsligt började den läcka, trots att det kändes som att vi hade rätt storlek.
Då bytte vill till Euroshopper, den fungerade också toppenbra, fram tills alldeles nyligen då den började läcka om natten.
Så, nu har vi Euroshopper på dagen och Pampers elle Libero på natten :D

Så, inget av de märken vi har provat har varit kass.
De fungerar bara olika bra vid olika tillfällen :p

******

Och eftersom vi varierar märken o.s.v, har jag faktiskt inte en aning om vad det kostar.
Det dräller dessutom in rabattcheckar i brevinkastet...
Man kan ju hålla nere kostnaden genam att göra som vi gör just nu; köra med lite billigare blöjor på dagen, då man byter oftare, och en bättre blöja på natten, som tål lite mer.
 
Sv: blöjor??

Lidls är jättebra, när man vill få barnen att SLUTA med blöjor!
Klumpiga, det blir klumpar i den... inte alls bekvämt!!!
 
Sv: blöjor??

På våran dotter är alla blöjor förutom Libero dåliga! Passformen stämmer inte...

Vi köper ca 3-4paket/månad med libero, så kostnaden blir mellan dryga 300 och dryga 400kr...
 
Sv: blöjor??

Jag tycker Pampers är fullkomligt värdelösa. Nör våra barn var små använde vi Liberos premature och newborn, storleken som kom sedan var inte bra så vi har använt Willys blöjor sedan dess och är mycket nöjda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Snart dags att börja på babysim! Men vad ska lillen ha på sig? Finns ju en uppsjö olika modeller på badbyxor/blöjor. Både engångs och...
Svar
18
· Visningar
931
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Jaha, där kom det. En läckande blöja. Bajs överallt. Hur får jag rent babyskyddet? Jag tror inte att själva tyget går att ta bort, jag...
Svar
12
· Visningar
661
Senast: sthu
·
Övr. Barn Lägger tråden här för jag vet att många fortfarande behöver ha med sig ombyte och blöjor till barnen. Jag söker en väska helst på hjul...
Svar
10
· Visningar
788
Senast: turbofling
·
Samhälle Precis samma hos oss, också familj på fyra. Mängden avfall vi producerar i form av förpackningar från vanlig mat är sjuk. Vi slänger...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 207
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp