Blodprov genom vet

Chickengirl

Trådstartare
Jag har 2st ston som ja betäckt iår, den ena gick om så hon betäcktes igen. Den andra har jag inte sett någon brunst på, så hoppas ju att båda tagit sig nu.
Men ja tänkte ta blodprov på dom båda när vet kommer ut å vaccinerar shettisarna, de dräktiga kmr isf vara på dygn 130 resp 170 (i nov sker detta isf)
Från när kan vet kolla med blodprov? ett fbl å en shettis some dräktig.
Vill inte åka med fbl till vet då hon inte är så jätte förtjust att åka.

Sv: Blodprov genom vet

Jag har 2st ston som ja betäckt iår, den ena gick om så hon betäcktes igen. Den andra har jag inte sett någon brunst på, så hoppas ju att båda tagit sig nu.
Men ja tänkte ta blodprov på dom båda när vet kommer ut å vaccinerar shettisarna, de dräktiga kmr isf vara på dygn 130 resp 170 (i nov sker detta isf)
Från när kan vet kolla med blodprov? ett fbl å en shettis some dräktig.
Vill inte åka med fbl till vet då hon inte är så jätte förtjust att åka.

Ta ut en vet och ultraljuda så får Du veta om där är tvillingar, det får Du inte via blodprov.

problemet är att dom kommer inte ut å ultraljudar om man inte har en tvångs-spilta vilket vi inte har. ska byggas i framtiden med nu har vi ingen.
Annars hade de redan vart gjort.

Det finns olika sorters blodprov som reagerar på olika sorters hormoner. Efter vad jag har hört kan det som man tar tidigare visa dräktigt även om fölet är resorberat. Det som är mest tillförlitligt kan man ta efter 110 dagar enligt veterinären jag pratade med igår.

Mitt sto är på 105 dagar nu så jag får snart äntligen veta om hon lyckats behålla fölet efter allt hon varit med om. :laugh:

Okey :D Lycka till!!!

Ja de blir de sena för våran del oxå, blir nog blodprov i mitten av nov... :D spännande!!

Liknande trådar

D
Avel Jag undrar om någon vill hjälpa mig med mitt arbete. Jag ska "låtsas" att jag har ett sto som ska betäckas. Jag ska ha med allt från...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: anja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka