Jossantt

Trådstartare
En häst i stallet har fått det, blodmask, (stora eller lilla vet vi inte än, skulle tas mer prover).
Blodmask, tänkte jag och kom fram till att jag inte vet ett sk*t om det! vad är blodmask? Hur "verkar" den?
kan den spridas vidare, och hur i så fall?
Bör även jag vara orolig, min häst går aldrig med den "smittade" men vi byter hagar varannan dag (risk att få i sig avföring!)

hjälp!
(till moderator; vad sägs som en spikad tråd som har med alla olika masksorter att göra? :laugh:)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 411
Senast: Roheryn
·
Anläggning Vi har lilla blodmasken på två av tre hästar, vilket innebär att de flesta vinterhagar innehåller smitta. Det kommer inte funka att...
2
Svar
24
· Visningar
3 160
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka