Blodbanken

Sv: Blodbanken

Det fanns möjlighet att göra det gratis på Pedigree Query i början men nu måste man nog betala för det. Men du får ut härstamningar i fem led på galoppsport.se så sen är det bara att klippa och klistra!

Gick in och kollade blodbanken.nu, verkar vara en oändlig källa till info! Vore kul om det fanns en sån för galoppörer också. Men det är som di gamle säger:"Breed the best to the best and hope for the best!".

Om du är intresserad av diskussioner om att hitta optimala kombinationer utan att lägga för mycket pengar finns det en lista som ägnar sig åt det, bighorse2@yahoogroups.com, mycket strunt men en del intressant!

Senast ändrad:

Äntligen ett svar!!!:D Ja, på blodbanken kan man ha mycket skoj!!
Det som du skrev kom jag ingen vart med, förstår inte hur det funkar, ska man skriva sina frågot på e-posten??
Mitt sto är nu dräktig med welshingst, det blir väl så en gång till men jag är lite intresserad av vad man skulle ta om man valde ett fullblod för framtida löpkarriär. Stoet är e: Nicolotte u: Charmstress, ue: Charmer.

Jag har ett konto på pedigreequery.com så om du vill kan jag göra en hypo-mating till dig, skriv i så fall vilken eller vilka hingstar som du vill testa med.

Du kan pm:a din e-mail till mig så kan jag skicka det som PDF fil.

jag skulle vilja ha samma funktion vad gäller inavels-koll för fullblodshästar som för travarna på blodbanken.nu... det finns inte på pedegree vad jag vet?

Blodbanken är jätterolig, experimentera fritt och ha allt framför sig :) Har saknat det när det gäller fullblod.

Blodbanken är jätterolig, experimentera fritt och ha allt framför sig :) Har saknat det när det gäller fullblod.

Allt ovan finns på http://www.pedigreequery.com/

Vissa funktioner kräver abonnemang ($50/år tror jag).

9 generationer
Hypomatings
Inbreeding
Linebreeding
Samt mycket mycket mer.

Observera att denna sajt i mångt och mycket "skapas" av läsarna/besökarna.

Fakta på prestationer som dyker upp ska/kan kontrolleras på de mer officiella sidorna:
ex.
Racingpost (GB+IRL) en hel del gratis
Equibase (USA+CAN) en hel del gratis
france galop (FR) gratis

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: hastflicka
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Pegasus63
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
822
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
736
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka