Blod i urinet :(

B

BooBoo

Min älskling Bosse, vit hankatt på 5 år...har kissat blod i lådan :(
Såg det nu ikväll...

Han verkar inte ha ont, han spinner och gosar som vanligt...

Usch jag blir så ledsen =( Vad kan det vara!?
Urinsten? Uvi?
:cry:

Sv: Blod i urinet :(

Det är omöjligt för oss på ett forum att avgöra, så jag hoppas att du har ringt veterinären idag.

Kan vara både och men båda kräver snabb vård. Katten kan även behöva byta foder efter behandlingen men det får du ta med din veterinär som jag hoppas att du ringt idag.

Det är bra att du upptäckte att det är blod i urinen medan katten är i övrigt symptomfri!
Dricker han mer än förr?

Ökad törst och blod i urinen kan vara tecken på nedsatt njurfunktion, och ju tidigare man upptäcker det desto bättre.

Liknande trådar

Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 886
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 358
Senast: regina11
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 534
Senast: Dopy
·
Katthälsa Jag har en bondkatt på 3 år. Han har varit ute sedan november förra året, kommer alltid in på kvällarna. Kastrerad. Nu igår såg jag...
Svar
10
· Visningar
5 003
Senast: Itzyditzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• "Överlevnadsskuld" efter varsel
  • Tvillingar!?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur