Blod i avföring

Empalie

Trådstartare
Inatt har det hänt en liten olycka utanför katternas kattlåda. Båda är utekatter men är allid inne på nätterna. Hanen är kastrerad och snart tre och ett halvt oc honan är snart nio månader och ska kastreras snart!
Ngn av dem har bajsat en liten liten hög utanför lådan och det låg lite blod i själva högen men också två små blodfläckar till på golvet.
Blev ju såklart orolig men kan det innebära att min lilla kattflicka löper och helt enkelt har mens eller vad?

Sv: Blod i avföring

Inatt har det hänt en liten olycka utanför katternas kattlåda. Båda är utekatter men är allid inne på nätterna. Hanen är kastrerad och snart tre och ett halvt oc honan är snart nio månader och ska kastreras snart!
Ngn av dem har bajsat en liten liten hög utanför lådan och det låg lite blod i själva högen men också två små blodfläckar till på golvet.
Blev ju såklart orolig men kan det innebära att min lilla kattflicka löper och helt enkelt har mens eller vad?

Liknande har jag varit med om, brukar bajset vara löst? Våran hona har väldigt känslig mage och tillslut så började det ligga blod i bajset och bara fortsatte vara så i några dar, trodde det var mask men vet. sa att vi skulle leta efter maskliknade saker men fann inget, men då prövade jag byta mat och det visade sig hjälpa.
Tror inte det är någon löp tecken för katter brukar inte bloda. Har jag då aldrig hört iaf. Dom kan ju även ha ätit nått konstigt när dom varit ute...

Ok, hon brukar int vara lös i magen. Hon lägger så fina högar, blir lite mer orlig över att det kan vara hanen.
Fler erfarenheter!

min hund fick blod i bajset, han hade inflammation i tarmen.
han sket rent blod i slutet och var jättedålig, men med antibiotika blev han frisk! :)

Ojdå. Båda kissarna är pigga och glada och verkar se ut att må toppen men jag ska hålla ett öga!

det KAN ju faktiskt vara så att kisse har spräckt ett blodkärl om kisse varit hård i magen. och det är inget farligt :)

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 229
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Har en 10-årig katt som varit lös i magen ett par dagar och det har kommit lite ljust blod men jag har tänkt att det beror på irriterade...
Svar
5
· Visningar
2 644
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har lite ofrivilligt fått en katt på halsen ett tag framöver. Varför är ointressant egentligen men den ska bo hos oss ett tag. Vi...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
16 553
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar