Jag är allergisk mot katt, hund och mot hö. Även mot hästarna när de fäller i kombination med pollensäsongen+en hel massa annat.
Min förra hund var jag mer allergisk mot så han kunde inte sova i min säng. Då kunde jag inte andas. Han ville inte det heller, han tyckte att det blev för varmt så det var inga problem. Min nuvarande hund ligger i sängen och det går bra sålänge han inte kommer mot bar hud (förutom händerna), det fungerar inte mot bar hud, jag kliar ihjäl mig men han vill ligga ovanpå täcket så det är inte heller några problem. Med katterna går det om jag tvättar händerna efter gos och de inte är i ansiktet. Vi hade bestämt att vi inte skulle ha fler innekatter när vår sista lämnade in men stallkatten ville annorlunda så nu har vi det ändå
Hon har dock valt att bo på övervåningen (där ingen annan bor) då hon anser att hunden är lätt otäck. Han vill ju bara gosa jämt och det vill inte hon, inte med honom iallafall.
Hö väger jag var fjortonde dag för att slippa vara så allergisk jämt och vid fällning är det helt enkelt bara att stå ut och preparera sig med allt som går. En furminator är dock en bra hjälp så jag slipper hår som ryker omkring.
Jag tar dymista nässpray två gånger/dag året runt, livostin ögondroppar vid behov och allmyn allergitabletter vid behov. Allmyn allergitabletter är ett naturläkemedel och är de som hjälper mig absolut bäst. Jag har provat igenom hela sortimentet av allergitabletter både med och utan recept men får alla biverkningar som finns. Främst trötthet och huvudvärk och det har jag så det räcker och blir över utan. Jag har också diverse astmainhalatorer vid behov.
Att omplacera/sälja finns inte i min värld. Utan mina djur är livet inte värt att leva. Det är skönt att vara vuxen och kunna bestämma själv