Blir så trött på min kollega

cewe

Trådstartare
Bara för hon har en mesig (och ganska korkad) hund som skiter ner sig om du höjer rösten till honom, betyder inte det att jag kan göra likadant på min :meh:

Visst tar det på honom när jag blir arg.....vid rätt tillfälle.
Som i morse när han försökte sno min frukostmacka från skrivbordet. För då visste han redan att han gjorde fel.

Men jag tänker inte skrika nej och brotta ner honom för minsta lilla han gör, det blir bara värre då :mad:
Gaah vad arg man kan bli på folk som tror dom är så jävla duktiga på hund, för att de fått ett mentalt enkelt exemplar, men egentligen kan noll!!!

Så nu har jag fått lite utlopp för min frustration :D

Sv: Blir så trött på min kollega

En hund behöver väl inte vara korkad bara för att man slipper skrika åt den?

Skrek du och brottade ner din hund för att han försökte komma åt mackan, menar du?

Tror ts menar att kollegan gör så med sin hund, och att kollegan talar om för ts hur hon ska göra med sin, som inte vill lägga ner och skrika åt sin ( därav att hon är trött på kollegan). Så uppfattar jag inlägget och att ts bara vill skriva av sig för att hon är frustrerad :)

Helt rätt Makarontanten :)

Sörlatungu:
Jag morrade ett kraftigt LÅT BLI när jag vände mig om och såg honom stå med tassarna på skrivbordet och slicka på mackan
Jag trycker aldrig ner honom, det är meningslöst

Bara för hon har en mesig (och ganska korkad) hund som skiter ner sig om du höjer rösten till honom, betyder inte det att jag kan göra likadant på min :meh:

för att de fått ett mentalt enkelt exemplar, men egentligen kan noll!!!

Alltså, jag tycker du verkar mer korkad än hennes hund.

Har hon en hund som skiter ner sig för att hon höjer rösten till honom, så är han väl inte ett mentalt enkelt exemplar (som kan noll :cautious:)
Han är väl snarare en stackars nervös hund som har en dåligt matte, och inte hans fel att han kan noll. Du behöver väl knappast hacka på hunden för att han har en dålig matte?

Var har jag skrivit att hennes hund kan noll?
Det är ägaren som kan noll,( men som tackolov har en hunderfaren pappa som har uppfostrat hennes hund till att bli en hyfsat normal individ)

Lite för flegmatisk för min smak

Tycker du läser in lite för mycket i ordet korkad. :banghead:

Jag laste just i en annan trad och forundrade mig over bristen pa empati mot andra manniskor ... jag lagger till att jag ar hapen over bristen pa forstaelse for hundar ...

Man önskar ju att det fanns större förståelse för att hundar är individer och uppfostras olika.
Jag har en hund som är otroligt förarvek, det räcker i regel med en harkling för att hon ska förstå att det blev fel.
Sen har jag en som är precis tvärt om, det spelar ingen roll om jag blir arg - hon tar inte åt sig. Då finns det dom som menar att jag inte blir nog arg och måste säga åt hårdare, medan jag själv menar att då är det väl bättre att ta en annan väg. Jag kan ju inte bli argare än vad jag själv känner mig bekväm med.

Kunde önska större förståelse mellan människor, att allt inte är svart eller vitt och att samma metoder inte fungerar på alla hundar.
I min värld är det viktigaste att man är ärlig mot sig själv och mot hunden. Man kan inte hålla på och spela känslor för hundar för att någon annan säger att det är så man ska göra, dom vet ifall man menar allvar eller inte.

Jag laste just i en annan trad och forundrade mig over bristen pa empati mot andra manniskor ... jag lagger till att jag ar hapen over bristen pa forstaelse for hundar ...

Och jag tycker du verkar vara en elak människa som känner ett behov att peka ut människor och döma dem till något dåligt för att dom inte har samma åsikt som dig. Jag vet att du menade mig med tanke på att du lagt den kommentaren till mig. Skärp dig och diskutera vuxet och sjyst! Herregud....

Och jag tycker du verkar vara en elak människa som känner ett behov att peka ut människor och döma dem till något dåligt för att dom inte har samma åsikt som dig. Jag vet att du menade mig med tanke på att du lagt den kommentaren till mig. Skärp dig och diskutera vuxet och sjyst! Herregud....

Detta hade vad med denna tråden att göra:meh:

<snip>
en mesig (och ganska korkad) hund som skiter ner sig om du höjer rösten till honom, <snip>

Nagon med empati skulle nog snarare tyckt synd om hunden och kanske forsokt hjalpa genom att lungt och vanligt diskuterat hunduppfostran med agaren.

Det ar mojligt att jag ar en elak manniska ... det ar dock ganska formatet av dig att tro att allt jag sager riktas till dig personligen. Men, som man sager har, "If the shoe fits ... " ;)

Tror ts menar att kollegan gör så med sin hund, och att kollegan talar om för ts hur hon ska göra med sin, som inte vill lägga ner och skrika åt sin ( därav att hon är trött på kollegan). Så uppfattar jag inlägget och att ts bara vill skriva av sig för att hon är frustrerad :)

Va skönt att de finns de som fattar, jag kände mig lika korkad som kollegan. :D
Jag tänkte:
"Äter hon frukost på jobbet? Med sin kollega?
Kan hon bli arg på sin hund vid rätt tillfälle men då inte brotta ner honom
?"

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 046
Övr. Hund Åhhh nu skulle jag kunna gråta och skrika och ropa hundens namn både i ren jävla ilska och en fruktansvärd oro! Tänkte berätta en...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: Bellatrix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka