N
Nirvana
Låt oss säga att jag har ett sto som knappt går att gå fram till i hagen. Detta stoet är otroligt reserverat och skulle aldrig få för sig att låta sig bli kliad i hagen. Hon kan komma fram och hälsa på dig snabbt men går sedan ifrån dig eftersom att hon inte är så speciellt social. När du har henne i grimma kan du borsta och gosa med henne hur mycket du vill. Då njuter hon för fullt och står gärna länge och bli borstad. Men som sagt, i hagen är hon helt annorlunda. Där söker hon ingen som helst kontakt och går ifrån dig så fort du börjar klia henne någonstans.
Om man skulle ta föl på ett sådant här sto, skulle fölet bli likadant som stoet dvs reserverad och osocial? För man hade väl inte haft en chans att "komma åt" fölet om hon går iväg hela tiden?
Bara en tanke.. för de ston som jag har betäckt har alltid varit översociala och då har även fölungarna blivit det.
Om man skulle ta föl på ett sådant här sto, skulle fölet bli likadant som stoet dvs reserverad och osocial? För man hade väl inte haft en chans att "komma åt" fölet om hon går iväg hela tiden?
Bara en tanke.. för de ston som jag har betäckt har alltid varit översociala och då har även fölungarna blivit det.