BLINNINGAR jagade min häst ur hagen

Rotterö

Trådstartare
Min häst har nog bara gått igenom staketet 1 gång förut.
I dag tog hon med fölisen. De gick igenom strömmtråden. De hade sprungit en stund i hagen.
jag var på väg ut för att ta in dom. Då hörde jag hovar på den stora vägen. Där kom hon och föl springande. Utan grimma mm.
Jag ropade på henne då hon följde efter mig.
Tur inga skador. Bara svettiga hästar.
Nu är det bara at laga staketet. De trivs bäst inne nu. DESSA ELÄNDUGA KRYP
http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/detail?.dir=/7f71&.dnm=e3f2.jpg&.src=ph
http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/detail?.dir=/7f71&.dnm=ec9e.jpg&.src=ph
Så svettiga stackars dom

Sv: BLINNINGAR jagade min häst ur hagen

så fin han är din lilla. :love:
Och vilken tur att allt gick bra!!

Min 2 åring drog ner staketet i sön, pga bromsen. :devil:
Jag kan knappt ha mina ute nu. 2 timmar vid 7-9 på fm och 16-20 på kvällen.
Kväll,natt och morgon mygg/knott, på dagen helikopterbroms.

Jag brukar ha dom inne från 10-19 ca. men jag var ute vid 8,30 då var det lugnt.
Satt vid datorn vid 10 då hör jag bara att det springer hovar på vägen. Rusar då ut. Visst min dam med föl på vägen. Hade ingen grimma på sig.
Jag lockade på henne. Hon gick efter mig.Men hon ville inte gå in i stallet. Var lite orolig. Fölis gick inte efter in. men jag fick tag i en hink med godis. Hon gick in. Fölisen fick jag då in i stallet. Stängde dörrarna.
Nu har jag tvättat av dom med vatten. Svettiga var dom ju.

jag har det precis likadant....skulle hämta in min kompis häst o stod med grimskaftet i handen....men han kasta sig över staketet iallafall..... jag tog väll för lång tid på mig eller någe..
våra hästar börjar väll springa vid 10 kanske sen får de gå ut så sent som möjligt...ibland vid 20.00...ibland vid 22.00

det är det värsta med den svenska sommaren alla dumma bromsar...

H. Malin

Ja det är jobbigt nu, verkar ju vara riktigt broms år dessutom, värre än vanligt här..... våra hästar har stått inne om dagarna hela veckan, jag hämtar in dom ca 10.00 och sen släpper vi ut igen vid 19 tiden... I morse kom de springande i panik när jag kom, och ville in in IN i stallet. blinningar och jättebroms surrade runt i horder och bet och bet dom. :cry: Lider av att se hur jobbigt dom har det, så medans värmen sitter i såhär blir det fortsatt intag om morgnarna.....

Liknande trådar

Gnägg Hej! Håller på att bli tokig. För tredje gången på fem dagar har vår hage gått sönder och ena hästen gått ut. Han som gått ut är...
2
Svar
22
· Visningar
3 157
Senast: Magnum
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584
Hästhantering Har ett problem med min nya häst på 3 år, hon kan inte lämnas ensam varken i hagen eller boxen. I boxen stegrar hon sig emot boxväggen...
Svar
4
· Visningar
1 275
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka