blandade frågor ang distans

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 850
M

misterhultspyret

hej
har lite blandade frågor angående distans.
är det någon som rider distans med en häst med mycket muskelmassa typ quater,paint?
i så fall hur går det?
är det mycket krävande att ställa upp i en prova på och clear round?
vad krävs för att få tävla i dom?

Sv: blandade frågor ang distans

misterhultspyret skrev:
hej
har lite blandade frågor angående distans.
är det någon som rider distans med en häst med mycket muskelmassa typ quater,paint?
i så fall hur går det?
är det mycket krävande att ställa upp i en prova på och clear round?
vad krävs för att få tävla i dom?

Jag känner folk som rider distans på nordsvensk och fjording. De har hittills ridit så långt som 8 mil.

Distanser upp till 5 mil (CR är 4-5 mil) är inget problem att starta vilken häst som helst i, bara den är i bra kondition. Det är inte så krävande att ställa upp i distanser upp till 5 mil alltså.

Distans som är TR reglerat börjar med CR. Alltså kan det vara så att du kan rida kortare distanser utan att behöva allt som TR kräver. Fråga arrangören, till den aktuella pröva på eller träningsritten du vill delta i, vad som krävs.

För CR krävs grönt kort, medlemskap i en klubb, ryttarlicens (kostar 165kr) och vaccination av hästen.

Titta gärna in här och lär dig mer.
www.nerikesdistansryttare.org

Hälsning Maja

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 213
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
632
Senast: morgaine
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka