Blånad under hoven

Skreppur

Trådstartare
Min shettiskille har som ett "blåmärke" precis vid strålspetsen. Det ser alltså ut som ett blåmärke. Vad kan detta vara? Han har behandlats med kopparsulfat för bärrandsröta.

Sv: Blånad under hoven

reagerar han bär man klämmer på det? är han kanske lite tjock i benet? Lycka till:laugh:

Sv: Blånad under hoven

Troligen har han trampt till orentligt på nåt hårt, så det nlvit just som du skrivet ett "blåmärke". Brukar kalals stengalla, och brukar vad jag vet inte ställa till med några problem..

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur