Blästra i stall :o

Shane

Trådstartare
Vet inte om tråden hamnade rätt. Flytta den gärna om den är på fel ställe.

------
Det är så att jag ska flytta mina hästar (sto med föl) den första augusti eftersom att stallägaren ska göra om stallet till garage. Nu säger han att han tänker börja blästra inne i stallet innan vi flyttar.

I samma rum som grovfodret och inne i själva stallet där mina står inne nattetid.

Blästring är ju farligt för oss människor (därav rejäl mask vid blästring) så vad ska det inte vara för hästarna? Och även grovfodret. Landar partiklar på grovfodret och sen ska hästarna äta det. Och kanske andas in dom partiklar som blivit där dom sover. NEJ!

Vad ska jag göra?

Blir orolig att dom gör det redan idag :( :o
 
Kan du inte flytta tidigare till nästa stall eller är det helt omöjligt? Sen hade jag velat ha tillbaka pengarna för denna månads hyra eller bett att de skjutit upp jobbet :mad:.
 
Flytta hästen. Omgående. Eller låt dem gå ute dygnet runt. Det är ju i alla fall helt uteslutet att ställa dem i utrymme som blästrats och inte sanerats.
 
Vet inte om tråden hamnade rätt. Flytta den gärna om den är på fel ställe.

------
Det är så att jag ska flytta mina hästar (sto med föl) den första augusti eftersom att stallägaren ska göra om stallet till garage. Nu säger han att han tänker börja blästra inne i stallet innan vi flyttar.

I samma rum som grovfodret och inne i själva stallet där mina står inne nattetid.

Blästring är ju farligt för oss människor (därav rejäl mask vid blästring) så vad ska det inte vara för hästarna? Och även grovfodret. Landar partiklar på grovfodret och sen ska hästarna äta det. Och kanske andas in dom partiklar som blivit där dom sover. NEJ!

Vad ska jag göra?

Blir orolig att dom gör det redan idag :( :o

Jag hade räknat det som att de påbörjat sin ombyggnation iom att utrymmet inte kommer att kunna nyttjas mer som nv ändamål dvs ett djurstall. Det är ju direkt hälsoskadligt

Jag hade därmed flyttat snarast och talat om att jag inte tänker betala mer hyra OM det är så att de gjort utrymmet omöjligt att nyttja fram till avflyttningen skulle ske
 
Ut med hästarna så fort det bara går!!
Jag hade aldrig satt in en häst i det stallet och absolut inte ett föl.

Är "stallägaren" rent från vettet?!? Hyr man ut en stallplats så måste den ju kunna nyttjas.
Begriper han inte att hästarna inte kan gå in där om han blästrat?

Om inte jobbet skjuts upp så kan han ju orimligen tro att du ska betala någon hyra!

Jaga plats var som helst, genom kompisar och över facebook mm så att du kan få hästarna därifrån!
 
Stallägaren har förmodligen bara en hjärncell och den bråkar med sig själv >:(

Vet inte alls hur han tänker. Inte alls förmodligen.

Får se om jag få tag på stallplats till imorgon.
 
Det viktiga är att inte sätta in hästarna i något utrymme som har förbindelse med det utrymme som eventuellt blästras.

Finns ingen annan lösning, låt dem bo ute i hagen till nytt stall hittas.
 
Pratade med honom idag. Han väntar till den 1 augusti.

Men han förvarar blästringsmaskinen i en box mittemot. Även säckar med "blästringssand". Lite sand har kommit ut utanför den boxen och lite i den boxen. Är det någon fara?
 

Liknande trådar

Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 751
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 585
Senast: Lhas
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
967
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 559
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp